Antklodėms ir pagalvėms iki -40%

Miego svarba sveikatai

Kiekvienas turime daugybę įsipareigojimų sau, šeimai, aplinkiniams. Kas rytą skubame į darbą, o po darbo skubame namo ir turime daugybę veiklų. Kartais mūsų diena yra suplanuota minutės tikslumu ir vis dėlto mūsų organizmui tai vis tiek atrodo chaotiška. Ypač jei kalbėsime apie miegą: juk ne paslaptis, kad daugelį dalykų gyvenime suspėjame tik savo miego sąskaita.

Žinoma, planavimas šiek tiek padeda, tačiau tokie posakiai, kaip „niekada nemiegantis miestas“ ir panašūs atsirado ne šiaip sau – reikia pripažinti, kad aukojame miegą dėl kitų dalykų. O to daryti nereikėtų – miegas būtinas mūsų organizmui, kuris turi atsigauti po ilgos dienos. Tik gerai išsimiegoję (vidutiniškai 7-9 valandas) galime vėl atstatyti savo energingumą. Taigi, jei jaučiatės pavargę, pirmoji pagalba – miegas. Leiskite sau gerai išsimiegoti ir pradėkite tai daryti tuojau pat, nes praleisto miego laiko niekada nepavyks susigrąžinti.

Kodėl miegas toks svarbus?

Miego įtaka organizmui yra juntama įvairiai: nuo emocinės savijautos iki fizinio kūno pasirengimo. Miegodami pailsime, todėl geriau veikia įvairios organizmo funkcijos ir nors tiesiogiai to nejuntame, bendra savijauta yra daug geresnė, turime daugiau energijos, esame geresnės nuotaikos.

Vis dėlto skaičiuojama, kad net 40 proc. suaugusiųjų kenčia nuo miego trūkumo ir šis reiškinys itin dažnai pastebimas tarp dirbančiųjų tose srityse, kuriose susiduriama su dideliu stresu. Be to net iki 20 proc. suaugusiųjų kankina nemiga – tai rimtas sutrikimas, galintis „pasiglemžti“ net daugiau nei 3 naktis per savaitę.

Jei priskiriate savo bent vienai iš šių grupių, nedelsiant ieškokite sprendimo. Nešalinant prasto miego ar nemigos priežasčių, ilgainiui sutrikęs miego ciklas tampa nuolatiniu.

miego svarba sveikatai

Paversite miego kokybę prioritetu

Įvertinkite savo miegą: kiek laiko miegate, koks yra jūsų miego režimas, ar jis keičiasi savaitgaliais, kada valgote vakarienę ir ką veikiate prieš eidami miegoti. Žinodami atsakymus į šiuos klausimus, galėsite geriau suprasti save ir savo miego ciklo pakitimus.

Pradėkite palengva. Visų pirma, įsitikinkite, kad jūsų lova yra patogi ir teisingai pasirinkite patalynę. Geriausiai tiks natūralaus pluošto patalynės komplektas, o antklodę rinkitės lengvą ir laidžią orui. Pritaikykite savo poreikiams pagalvę – ji turi suteikti patogią atramą galvai, kaklui ir pečiams. Patogumas yra itin svarbus miego kokybei.

Prieš miegą rinkitės atpalaiduojančią veiklą, venkite televizoriaus ir geriau atsiverskite knygą ar tiesiog pasimėgaukite šiltu gėrimu – arbata ar kakava. Venkite prieš miegą valgyti, nes organizmas maistą virškina vidutiniškai 3-4 valandas – būtent toks laiko tarpas turėtų skirti vakarienę ir miego laiką. Itin vakarienei netinka aštrūs ar kaloringi patiekalai, kurie gali sukelti virškinimo sutrikimus, trikdančius miegą.

Susikurkite jaukią ir saugią miego aplinką. Miegamajame turėtų būti pakankamai erdvės ir geras vėdinimas. Visada išvėdinkite kambarį prieš miegą – oro kokybė svarbi ir miego kokybei. Taip pat rinkitės ekologiškus, natūralius audinius tiek miegamojo kambario interjerui, tiek ir patalynei. Tai sveikesni ir mūsų organizmui draugiškesni audiniai, kurie nedirgina ir puikiai praleidžia orą.

Kokybiškam miegui – kokybiška patalynė

Dažnai nesusimąstome, bet kiekvienas turime mėgstamiausią patalynės komplektą ar atsimename seną pagalvę kaip itin patogią. Mūsų kūnas yra geriausias patarėjas, kai ieškome sprendimų kokybiškam ir patogiam miegui, tad pasitikėkime juo.

Patalynės komplektas yra vienas svarbiausių, nes turi tiesioginį sąlytį su oda. Rinkitės natūralaus audinio patalynę, kuri bus švelni ir minkšta. Tikriausiai teko išmėginti įvairių rūšių komplektus, tad galite rinktis pagal tai, kas labiausiai patiko: jaukiam miegui puikiai tiks ir drobės, ir flanelės patalynė, o galbūt jums patinka visų liaupsinama satino patalynė? Pasirinkimas išties platus.

Taip pat atkreipkite dėmesį į paklodę – ji yra svarbesnė, nei gali pasirodyti. Itin patogios yra daugelio pamėgtos paklodės su guma. Jos puikiai priglunda ir išlieka savo vietoje net ir daug vartantis, o jei prastai miegama – vartymasis dažniausiai yra neišvengiamas. Ir atvirkščiai, tolygus pagrindas miegui leis jaustis ramiau, patogiau ir greičiau užmigti.

Kalbant apie pagalvę ir antklodę, reikėtų vadovautis asmeniniais poreikiais. Vieni mėgsta šilčiau užsikloti ir aukščiau pasidėti galvą, o kiti vertina judesių laisvumą ir nori miegoti tarsi ant debesies. Svarbiausia yra tai, kad pasirinkta patalynė būtų laidi orui, nes tai apsaugos nuo perkaitimo. Rinkitės aukštos kokybės gaminius ir susikursite puikią miego aplinką, kuri leis puikiai pailsėti.

Dalinkis Facebook'e

Susijusios prekės

Skaityti daugiau
avatar