Trikotažinėms paklodėms su guma 40% nuolaida!

Kas yra miegas ir kodėl mes miegame?

2019-08-21
patalyne skirta miegui

Galvodami apie miegą dažniausiai manome, kad tai yra tas paros laikas, kai mūsų protas ir kūnas paprasčiausiai sustoja veikti. Ir nors miegas nėra aktyvi veikla, iš tikrųjų šiuo metu vyksta daugybė svarbių procesų, tad miego laikotarpis yra labai aktyvus mūsų kūnui, nors to tiesiogiai ir nejaučiame. Ir dar daugiau – miegas yra vienas svarbiausių veiksnių tiek mūsų sveikatai, tiek gyvenimo kokybei.

Suvokti miego prasmę ir reikšmę yra labai svarbu tam, kad galėtume pasinaudoti jo teikiamais privalumais. Visi žinome, kaip svarbu yra tinkamai išsimiegoti, tačiau ar tikrai žinome, kaip tai padaryti? Miego metu ilsisi ne tik mūsų kūnas, bet ir protas: naktį vyksta įvairūs trumpalaikės atminties procesai, smegenys apdoroja dienos metu gautą informaciją ir inicijuoja procesus, kurie reikalingi tam, kad jau kitą rytą prabudę galėtume sklandžiai imtis įprastos veiklos.

Kiek miego reikia žmogui?

Vienas iš svarbiausių klausimų yra, kiek miego reikia žmogui. Atsakymas į šį klausimą nėra vienareikšmis, o reikalingas miego kiekis yra individualus, lemiamas daugybės veiksnių. Pavyzdžiui, amžius yra itin svarbus kriterijus pasirenkant miego režimą. Visi žino, kad vaikams miego reikia daugiau nei suaugusiesiems: vaikai daug greičiau tobulina savo dvasinius, socialinius ir motorinius įgūdžius, todėl smegenims reikia ilgesnio laiko apdoroti visą per dieną gautą informaciją. Kitaip sakant, kuo daugiau jau žinome, tuo mažiau miego mums reikia:

  • kūdikiams reikia 11-14 valandų miego;
  • mokyklinio amžiaus vaikai turėtų miegoti 9-11 valandų;
  • paaugliams pakanka 8-10 valandų miego;
  • suaugusiesiems – 7-9 valandų miego.

Kalbant apie miego valandų skaičių svarbu suprasti, kad miego laikas yra skaičiuojamas vienai parai. Miego režimas turi būti reguliarus ir nuolatinis, o trūkumo kompensuoti neįmanoma. Nors jei jaučiatės pavargę ir turite laisvą valandėlę, trumpas pogulis visada yra gera idėja. Geriausia miego laiką planuoti, taip organizmas lengviau pripras ir bus lengviau ne tik užmigti, bet ir žvaliam prabusti ryte.

Kaip miegoti gerai?

Geras miegas – tai sąvoka, kurią suvokiame kaip gilų, ramų miegą, po kurio prabundame pailsėję ir kupini energijos. Deja, gerai išsimiegoti ne visada pavyksta. Tai gali lemti daugybė veiksnių: mityba, gyvenimo būdas, sveikatos būklė ar net mėgstamas vakaro filmo ar knygos žanras. Vis dėlto visi vienbalsiai sutaria, kad norint miegoti gerai svarbiausia yra pasirūpinti patogumu miegamajame. Šios nuomonės laikosi ir miegą tyrinėjantys mokslininkai, kurie kaip vieną svarbiausių aspektų išskiria stuburo padėtį miego metu.

Taigi, svarbiausia norint gerai išsimiegoti yra ne lovos dydis ar patalynės spalva. Jei prastai miegate, pirmiausiai pažvelkite į savo pagalvę. Būtent pagalvė yra atsakinga už taisyklingą stuburo padėtį miego metu, o tik patogiai gulėdami galime atsipalaiduoti ir gerai pailsėti. Pagalvę reikėtų keisti pagal rekomendacijas, taip pat reguliariai ją vėdinti atvirame ore ir skalbti užvalkalą.

Taip pat labai svarbus ir tolygus pagrindas. Jei čiužinį galime pasirinkti pagal savo pomėgius: minkštą arba kietesnį, kompromisų kalbant apie paklodę negali būti. Paklodė turi būti tinkamo dydžio, nes tik taip ji patogiai laikysis ir nesudarys raukšlių – jos nors ir nedidelės atsipalaidavusiam organizmui yra labai juntamos ir sukelia nepatogumo jausmą. Jei miegate neramiai, rinkitės paklodę su guma ir tikrai pajusite skirtumą.

Taip pat miegui labai svarbi ir aplinkos temperatūra. Kai mes miegame, organizmas reguliuoja kūno temperatūrą, kad užtikrintų patogumą. Tačiau tam, kad organizmas galėtų tinkamai atlikti savo funkcijas patalai turėtų būti laidūs orui. Priešingu atveju susiduriama su prakaitavimo, perkaitimo problemomis, juntamas nemalonus šaltos drėgmės pojūtis – visa tai blaško miegą.

Pasirūpinkite tinkama patalyne – tai svarbiausias pagrindas norint gerai išsimiegoti.


Dalinkis Facebook'e
Skaityti daugiau