Trikotažinėms paklodėms su guma 40% nuolaida!

Vargina prakaitavimas naktimis?

2019-06-12
Vargina prakaitavimas naktimis?

Padidėjęs prakaitavimas susijęs su daugeliu sveikatos problemų – tai gali būti viršsvoris, nerimo sutrikimai, prastas virškinimas, klimaksas ir kt. Prakaitavimas dieną daugeliui nemalonus dėl estetinio aspekto. Tačiau prakaitavimas naktį – ne tik nemalonus, bet ir pavojingas.

 

Kuo gresia stiprus naktinis prakaitavimas?

Sakote, kas gali nutikti? Visų pirma, kai žmogus prakaituoja, patalynė sudrėksta, atvėsta, drėgnas atšalęs audinys liečiasi prie kūno ir kyla rizika peršalti. Jei žmogus ir neperšąla, jis paprasčiausiai nubunda nuo nemalonaus pojūčio, priverstas vartytis nuo šono ant šono, ieškoti patogios pozicijos, ir bandyti iš naujo užmigt – gal net kelis kartus per naktį. Miego stoka ar prasta miego kokybė dar labiau blogina gyvenimo kokybę ir sveikatos būklę. Galiausiai, drėgnoje patalynėje veisiasi erkutės ir mikrobai, kas pavojinga alergiškiems žmonėms, o drėgnoje patalynėje greitai atsiranda nemalonus, slogus prakaito kvapas.

Kas nori nubusti paryčiais, drėgnoje, vėsioje patalynėje, drebėdamas nuo šalčio? Sutikite, ne pats maloniausias jausmas. Laimei, su tinkamai parinkta patalyne, šito dalyko galima labai paprastai išvengti.

Kokią antklodę rinktis prakaituoti linkusiems žmonėms?

Pirmiausia, rekomenduojama vilnos antklodės ir pagalvės. Kodėl? Vilna puikiai sugeria išgarina drėgmę, todėl ilgai išlieka sausa – teigiama, vilna gali sugerti tiek drėgmės, kiek sudaro 30 proc. jos pačios svorio. Šiuo atžvilgiu, lyginant su kitais audiniais, vilna yra tiesiog nepralenkiama – ji puikiai absorbuoja drėgmę, o paskui tiesiog „atiduoda“ į aplinką, išsivėdina ir vėl lieka gaivi bei sausa.

Kadangi vilna ilgai išlieka sausa, ji yra nepalanki terpė bakterijoms ir mikrobams veistis. Lanolinas – ypatinga avies kūno išskiriama medžiaga, apsaugantį avį nuo infekcijų – suteikia vilnai papildomų anti bakterinių savybių. Taigi, su vilnone antklode išvengsite ne tik stingdančio drėgmės pojūčio, bet ir nemalonaus prakaito kvapo.

Kitas vilnos privalumas – patalynės nereikės dažnai skalbti. Vilna yra žinoma kaip savaime apsivalantis audinys. Atsikėlus ryte, patartina lovos nekloti, o kurį palikti patalynę vėdintis ir laisvai „kvėpuoti“ kambaryje. Po keleto valandų, jis bus tokia pat gaivi, kaip buvusi. Drėgna šluoste pašalinus matomas nešvarumų dėmes, vilnonę antklodę palikite saulėje, gryname ore skudurėliu, ir vėl galėsite mėgautis gaiva ir švara.

Patalynės užvalkalai – kas geriausiai susidoroja su prakaitavimu?

Kalbant apie patalynės užvalkalus, taip pat rekomenduojama rinktis tas medžiagas, kurios leidžia odai lengvai kvėpuoti, taip pat efektyviai sugeria ir išgarina drėgmę.

Tai yra visų pirma natūralūs audiniai – medvilnė, linas, šilkas – šie audiniai kur kas lengviau sugeria ir išgarina drėgmę nei sintetinis pluoštas. Rekomenduojama rinktis lengvas, „reto“ suaugimo medžiagas – tankiai suausta medvilnė, kaip satinas, atrodo elegantiškiau ir prabangiau, bet „reto“ audimo medžiagos, tokios kaip drobė arba kartūnas geriau praleidžia orą, leidžia kūnui kvėpuoti, ir lengviau susitvarko su drėgmės pertekliumi.

Nepamirškite ir rūpintis savimi

Tegu patalynės įsigijimas tampa didelių pokyčių pradžia. Įsigijus tinkamą patalynę, nepamirškite pasirūpinti ir kitais dalykais – pasistenkite sveikai maitintis, vengti tonizuojančių gėrimų, kavos, alkoholio, saikingai judėti, vengti streso ir laiku nueiti miegoti.

Pamatysite – po kurio laiko įprasite atsibusti gerai pailsėję, sausoje, šiltoje patalynėje.


Dalinkis Facebook'e
Skaityti daugiau